Tuesday, May 10, 2011

OH NO:(

oh no!my face!
dia naik pulak, kat pipi pulak tuh, selalunya kat tepi tepi ja, nah amik kat pipi!besar pulak, tangan aku pulak gatal main2, kan dah jadi lain.

what should i do?

masker?
tomato?
timun?
madu?
telur?


semua aku buat. since my mum cakap better guna benda natural, takda bahan kimia, apa lagi? sape sape nak muka cantik tuh, my mum cakap rajin rajinkan tangan tuh amek wuduk, selawat, basuh muka ngan air basuhan beras, air kelapa n tomato. tengok my mum, pandai je bab bab ney. so first thing :-

1. amek yogurt yang plain, plain tau, n sapukan kat seluruh muka, kat seluruh badan pun boleh, tapi lantak engkau lah nak duduk dalam bilik air tuh bape jam kan, ye lah takkan kau nak sapu kat seluruh badan kau dan kau nak keluar bogel then baring baring depan tv kot kan? so duduk dalam bilik air tuh diam diam. kalau aku, aku bawak masuk novel n my fon. baca dalam tuh, taklah boring kan? :)

2. amek buah tomato n kisar, jus dia tuh campurkan dengan sesudu madu, satu sudu je, kau mesti tak nak semut hurung muka kau macam hurung makanan dia kan?sapu kat muka biar kering, selalunya dalam setengah jam tu kot, then basuh muka dengan air suam. gerenti muka kau lembut je nanti. halus je. :)

3. setiap kali mak kau atau kau sendiri basuh beras, amek air basuh beras tuh, tuang dalam cawan, kan selalunya kita basuh beras tiga kali, kau amek air yang kedua, jangan amik yang pertama, annti muka kau miang pulak, amek yang kedua n basuh muka, but biarkan kering sendiri jangan lap lap pulak okay? :)

4. kau amik telur sebiji, amek putih telur je, sapukan putih telur tuh kat muka n biarkan kering sendiri, aku tahu kau cakap busuk tapi skejap je, then basuh muka ngan air suam. petua ni untuk tegangkan kulit muka kita. aku dah try, memang okay :)

actually ada banyak lagi tapi nanti nanti lah aku tambah okay? ;)




to be continued.....

No comments:

Post a Comment